Vježba orijentacije

“Zanatlije” nastavljaju popularizaciju Planinarske Orijentacije

Kako smo i najavili, 3.6.2017. na području planinarske kuće “Viljevo” PD “Zanatlija” Osijek održali smo vježbu planinarske orijentacije za sve uzraste.
Ovaj puta samo za lokaciju odabrali vrh “Viljevo” u blizini Brodskog Drenovca koji svojim raznolikim krajolikom postavlja razne izazove pred mlade planinare i planinarke.
Vrh “Viljevo” nalazi se na 297 mnv, a blizini se nalazi planinarska kuća gdje smo bili smješteni zahvaljujući našem članu i domaćinu Zdravku Ećimoviću.
Kako smo već u nekoliko navrata najavljivali ovu vježbu, odaziv je bio jako dobar te je na vježbi sudjelovalo 12 juniorki i nekoliko članova sekcije “Dumine”. Osim vježbe planinarske orijentacije, srednjoškolcima smo organizirali i kampiranje uz logorsku vatru i ugodno druženje te smo time zaokružili jedan ugodni vikend.

Po dolasku u Brodski Drenovac planinarsku i kampersku opremu smo džipom prevezli do planinarske kuće te se uputili na stazu radi postavljanja kontrolnih točaka. Nekoliko dana prije vježbe, Zdenko Vuk je predložio 3-4 moguće staze, te smo analizom ruta i sudionika odabrali rutu dugačku 4.6km. Stazu smo u suradnji s Zdravkom Ećimovićem pregledali te zaključili da je u dobrom stanju tj. prohodna. Staza je definirana tako da bude raznolika i interesantna svim sudionicima i započinje laganim padom prema šumi, nastavlja se šumskim stazama te zatim ulazi u blagu šikaru kroz koju se probija do proplanka s pogledom na BiH. Nakon proplanka, staza zavija prema šumi gdje se dolazi do padine pokrivene šumom te nastavlja do šumske ceste koja vodi do manjeg izvora.
Od izvora se se strmo uspinje u šumu te izbija u vinograde i dolazi do vrha “Viljevo”.
Staza je imala ukupno 6 kontrolnih točaka označenih vrpcama, te definirano vrijeme za prolazak staze je bio 120 + 45 minuta.
Vježba je počela u 14h upisom ekipa te izvlačenjem startnih brojeva. Prva na stazu je krenula ekipa “Planinarke” (voditeljica Ksenija Vilić) 15:02h, zatim ekipa “Jeline” (voditeljica Jela Knežević) 15:12h i ekipa “Nožcer” (voditeljica Tihana Pavičić) u 15:22h. Ekipe su se snalazile dosta dobro na stazi, ali bez obzira pazili smo na sigurnost sudionika te je svaka ekipa je imala vodiča pratioca koji je pasivno pratio ekipu i pazio da odstupanja od rute staze ne budu prevelika.
Bez obzira na izazove staze, sve ekipe su uspjele stići do cilja unutar zadanog vremena te su postigle slijedeće rezultate, 1. mjesto “Nožcer” s vremenom na stazi 105 minuta (6 KT), 2. mjesto “Jeline” s 103 minute (5 KT) te 3. mjesto “Planinarke” s 112 minuta (5 KT) na stazi.
Nakon završetka orijentacije I kampiranja popričali smo malo s sudionicima da vidimo kao su se snalazili i koliko im je bilo interesantno biti u šumi “izgubljeni” bez mobitela, samo s kartom i kompasom:
“Pod vodstvom profesorice Jele Knežević posjetili smo Viljevo. Do planinarske kućice smo se penjali 40 minuta. Pogled na Brodski Drenovac je bio prelijep. Lijepo smo se zabavili i družili. Vježba orijentacije pomoću kompasa i azimuta mi se jako dojmila. Prvi put da smo se orijentirali pomoću kompasa i mislim da smo se dobro snašli. Bili smo podjeljeni u tri tima i osvojile drugo mijesto. Vrijeme je ovaj put bilo sunčano, toplo i vedro. Navečer smo roštiljali i zabavljali se uz vatru. Izlet je bio zanimljiv, poučan i zabavan. Vratili smo se doma umorni, ali bogatiji za jos jedno iskustvo.”

Dora

“Izlet u Viljevo pamtit ću sigurno još dugo. Moje prvo spavanje na otvorenom i samostalno snalaženje u nepoznatom prošlo je odlično. Nadam se da ću imati priliku to i ponoviti.”

Lana

“U organizaciji planinarskog društva Zanatlija bili smo na dvodnevnom izletu s jednim noćenjem-spavanjem na otvorenom. Posjetili smo seosko imanje, uživali u prirodi i prošli kroz poučni tečaj orijentacije. Odlično sam se provela i voljela bih ovo ponoviti.”

Lucija

“Izlet je bio nezaboravan,otkrili smo nove stvari i uz puno smijeha i zabave prošli nova iskustva. Svoje prvo pravo kampiranje pamtit ću kao jedno predivno iskustvo koje će se nadam se i ponoviti.”

Renata

“Izlet u prirodi u Viljevo, kampiranje i spavanje na otvorenom sigurno ću ponoviti. Bilo je to nezaboravno iskustvo jer smo se svi družili bez tehnologije i sve generacije su se zbližile. Prošli smo nova iskustva i naučili nove stvari poput orijentacije. Nadam se da će novi izlet biti uskoro i da će biti još bolji nego ovaj.”

Anja

“Izlet u Viljevo i posjet seoskom imanju je bilo nezaboravno iskustvo za mene i moje prijateljice. Tečaj orijentacije, noćenje u šatoru i općenito boravak u prirodi je svakako nešto što bih voljela ponoviti jer sam se naučila samostalno snalaziti na otvorenom prostoru i u svemu tome uživati.”

Ariana

Nakon provedene ugodne večeri, umorni mladi planinari povukli su se u svoje šatore, na noćni odmor. Sutradan ujutro probudilo nas je sunce i predstavilo još jedan prekrasan dan.
Nakon doručka smo spakirali šatore i ostalu opremu, te uredili okoliš planinarske kuće „Viljevo“ i polako krenuli prema Brodskom Drenovcu. Naš domaćin Zdravko Ećimović odveo nas je do višestoljetne crkve sv. Dimitrija i upoznao nas s poviješću iste, te smo nakon toga krenuli nazad prema Osijeku.
Ovim putem želimo još jednom zahvaliti našem domaćinu Zdravku Ećimoviću što nas je ugostio, te na iznimnom trudu uloženom u održavanje planinarske kuće “Viljevo” i naravno za pripremu staze.
Također bih se željeli zahvaliti “Gastro” sekciji PD “Zanatlija” (Vlado Grubišić) koja nas je podržala u ovoj vježbi te gostima Meliti Prgin Lovrić, Đurđici Škojo, Ljubici Kovaček koji su nam se pridružili na ovoj vježbi.
Cilj ove vježbe je bio proširiti interes za planinarsku orijentaciju među mlađim naraštajima, te vidjeti kako će se snalaziti u samoj orijentaciji bez modernih tehnologija. Sve što možemo reći je da su se djevojke jako dobro snalazile, stekle jedno novo iskustvo, te zainteresirale za planinarsku orijentaciju.

Iskoristio bih priliku i pozvao druge osnovne te srednje škole da nam se pridruže u planinarskoj orijentaciji i time predstave djeci jedan zabavan način druženja uz natjecateljski duh. Također želimo najaviti iduće natjecanje planinarske orijentacije koja će se održati 05.08.2017 na području Odžaka BiH gdje će se održati iduće kolo državnog prvenstva BiH na kojem ćemo sudjelovati.

Svi zainteresirani za planinarsku orijentaciju mogu dobiti informacije na FB stranici PD “Zanatlija” Osijek ili doći na redoviti sastanak društva utorkom u 19:30h.

Kristijan Horvat, PD “Zanatlija” Osijek

Fotografije

18815389_1511880635542428_6794937802145677812_o18879906_1511880425542449_5140829696981616155_o18879965_1511855648878260_4384443026772375146_o18921067_1511854568878368_4860307022651861487_o18921159_1511884125542079_6568037451611208119_o