Rasol - Jankovac 2015.g.

Tradicija se nastavlja i ove godine s još jednim u nizu Rasol izletom na Jankovac. Radost u novom ruhu i ove je godine održana kako dolikuje - planinarski. Polazak je bio u 7 sati. Dva autobusa zaljubljenika u zimske avanture se zaputilo putem Jankovca. Već tradicionalna stanka u Našicama za doručak i topli napitak te ugodno čavrljanje u ranojutarnjim satima u već standardnom kafiću.

Ovo je izlet po svačijoj mjeri budući da se može odabrati staza kojom ćete doći do Jankovca. Uvijek je u ponudi ona najjednostavnija - cestom do Jankovca, ukoliko ste početnik ili vam danas jednostavno nije dan za hodanje, zatim ima nekih malo dužih; preko grebena Sokoline do partizanskog groblja i za totalne zaljubljenike u planine do najviših vrhova Papuka. Danas je većinu planinara zaintrigirala želja za nepoznatim pa smo se uputili na neku novu stazu. Prošavši selo Slatinski Drenovac ulazimo u jankovačku šumu. Prati nas žuboreći Drenovački potok.

Krećemo prema Klaku. Teško je reći u koje je godišnje doba ljepše posjetiti jankovački kraj. Budući da je prošlogodišnji izlet na Jankovac bio u „proljetnom ozračju“ ovaj nam je bio poseban jer je jankovačka dolina zablistala zaodjenuta bijelim plaštem snijega. Ulazimo u šumu te dolazimo do uspona. Lagano i oprezno se penjemo. Odjednom začujemo lavež pasa goniča, a potom pucanje. Uzbuđenje se osjetilo u zraku. Zbog organiziranog lova morali smo preusmjeriti naš put pa smo zato krenuli novom verzijom staze preko Klaka. Uspon postaje malo duži, ali polaganim tempom dolazimo na vrh. Fotkamo se za albume sjećanja i uživamo u pogledu.

Ovu je šumovitu planinsku oazu lako zavoliti jer čak i zimi kada je sve okovano snijegom i ledom poprimi neku romantičnu dimenziju. Iskusniji planinari uz manje, a početnici uz veće napore dolaze do odredišta. Svima se odražavalo na licima pozitivno ozračje kada smo ugledali dom na Jankovcu. Neki su vrijeme proveli u ugodnom druženju u toplom domu dok su se drugi okupili kod vatrice spravljajući omiljene planinarske delicije – slaninu i kobasicu s roštilja. Dobar se zalogaj potom zalio dobrim vinom i prije polaska smo se još malo grijali u domu. U dobrom društvu vrijeme proleti pa pomislite da ste tek stigli, a već morate poći nazad. Ubrzo smo krenuli makadamskom šumskom cestom prema Drenovcu. Zaustavila nas je ljepota slapa Skakavca. Nema čovjeka koji ne bi kod vodopada malo zastao, osluškujući vjekovni šum vodopada i motreći divljinu potoka. U zimsko je doba slap očaravajuć, kao iz bajke, a mi smo nastojali ovjekovječiti te bajkovite trenutke fotografiranjem. Danas nije bilo planinara ili izletnika koji nije zastao bar na tren upijajući ljepotu i zvukove zaleđenog slapa.
Zamrznuto je bilo i jezero, a bjelina stabala i papučkih vrhova u ovo blagdansko vrijeme pruža idiličan zimski doživljaj. Čudesni Papuk i ove je zime pokazao da je jednako lijep i privlačan u svim godišnjim dobima. I kad smo upili sve te ljepote ovog prekrasnog kraja obogaćeni dojmovima krenuli smo našim domovima. Kući smo se vraćali umorni, ali zadovoljni i sretni.
Hvala svim sudionicima pohoda koji su se odazvali i ponijeli sa sobom pozitivne iskrice. Hvala našoj dragoj organizatorici Ančici te naravno veliko hvala našim pažljivim vodičima na vođenju i druženju u ovoj prekrasnoj bajkovitoj priči. Želim svima još puno radosnih i lijepih izleta u ovoj godini poput ovog današnjeg.

Do nekog novog izleta srdačan pozdrav!